Key West: Beautifully Strange - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Key West: Beautifully Strange - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Key West: Beautifully Strange

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag hadden we ruim tijd voor twee bijzondere uitstapjes in Key West.

Eerste stop: Hemingway House. Een Spaans huis in koloniale stijl waar Ernest Hemingway volgens zeggen voornamelijk veel van zijn tijd verdeed. Met zo'n huis, te midden van een prachtige tuin (met zoutwater zwembad), zou het toch niet moeilijk moeten zijn om de rust om te schrijven te vinden. Misschien was hij afgeleid door zijn zes-tenige kat, van wie 47 afstammelingen, inclusief een zeven-tenige, hier nog steeds rondlopen. We hebben er een stuk of tien gezien, dus de meesten zullen zich wel ver teruggetrokken hebben in de schaduw.

Tweede stop: Key West Cemetery. Deze bijzondere begraafplaats is opgericht na een vernietigende orkaan die op 11 Oktober, 1846 over de Key's is getrokken. Inmiddels bevinden zich hier zo'n 75,000 graven van mariniers, veteranen, en lokale bevolking ongeacht hun geloof, etniciteit of welvarendheid. Dat is ook te merken aan de verschillende stijlen van en teksten op de graven. Een gids leidt je door het Gotische labyrint langs alle beroemde graven waaronder dat van barman 'Sloppy Joe' en dat van de bekendste hyponchonder van het eiland, met de passende tekst 'I told you I was sick'.

Al met al een gedenkwaardige dag en een bijzondere afsluiting van ons avontuur op Key West (tussendoor zelfs ook nog even de beroemde Key Lime Pie geproefd). Morgen een lange rit voor de boeg door de Everglades.

• 04 Juli 2012 - 14:38

Nynk:

Hahah! Wat leuk die katten :'D 'k Heb daarover weleens iets op TV gezien. En da's echt geestig, dat 'I told you I was sick.' Veel plezier in de Everglades!

Groetjes!

• 04 Juli 2012 - 17:40

Mam:

Ik zie dat jullie kattenliefde is gebleven. Dit zijn ook mooie exemplaren maar Aagje is leuker. Groetjes uit een benauwd Elburg

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Terug in Orlando

05 Juli 2012

Sanibel Island
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012