Muggen en moerassen - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Muggen en moerassen - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Muggen en moerassen

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bonita Springs

Op de 4th of July verruilen we de Keys voor de Golfkust. Onderweg passeren we de Everglades, waar we dan ook een bezoek aan hebben gebracht. Na een uurtje rijden kwamen we al een parade tegen ter ere van de nationale feestdag. Verder vooral vlaggen, veel vlaggen. Langs de weg, op auto's, van kleine vlaggen aan huizen tot metershoge vlaggenmasten met enorme Amerikaanse vlaggen eraan. Ook was het druk op de weg, voor de meeste Amerikanen is het namelijk een vrije dag, en daar hebben ze er niet heel veel van.

Nadat de palmbomen en azuurblauwe zee uit ons zicht waren verdwenen werd het groen, heel groen. Links en rechts een eindeloze vlakte van gras en water. We waren in de Everglades aangekomen. Na een kleine entree mochten we met de auto het park op. De verschillende borden met daarop overstekende panters en alligators wezen ons er op dat uitstappen niet zonder risico is ;)

De Everglades kun je bereiken via een aantal ingangen. Wij hebben de ingang in de zuidoosthoek gekozen, nabij Homestead. Omdat er een bosbrand was verderop in het park konden we echter maar tot halverwege het park in rijden van deze kant. Dat was niet erg, want onze eindbestemming was de Pa-Hay-Okee Overlook,, een verhoogd pad door het moeras. Vanaf hier had je een prachtig zicht op de omgeving, een eindeloze vlakte van gras met daarin eilandjes van bomen. Alligators hebben we niet gezien, wel veel vogels en vissen. En vooral veel muggen. Bij de entree stond al dat het 'mosquito level high' was. We waren gewaarschuwd. Gewapend met muggenspray, (lange) broek en hoge schoenen hebben we het erop gewaagd. Maar een onoplettend moment (de autodeur even open) en we hadden meteen een wolk muggen in de auto. We zijn nog steeds aan het krabben....

Nadat we het park aan de zuidoosthoek weer hebben verlaten reden we rondom het park richting de Golfkust, naar Bonita Springs. Het park is zo groot dat we er ruim drie uur over hebben gedaan om aan de noordwestpunt van het park te komen. Heel wat groter dan de Hoge Veluwe dus ;). Na een fikse onweersbui onderweg (de bliksem sloeg links en rechts van ons in) kwamen we aan bij ons hotel. Doordat we een gratis upgrade van de kamer hebben gekregen hebben we mooi zicht op het vuurwerk dat voor Independence Day de lucht in gaat.

• 05 Juli 2012 - 09:28

Jurriaan:

Goedemorgen, Ray Mears en Bear Grylls!!

Dus ook al even het moeras in. Ziet er mooi uit allemaal, jammer dat jullie geen krokodillen hebben gezien. De verhaaltjes zijn leuk om te lezen, en mooie foto's. Veel plezier nog!

Gr, Jurriaan

• 05 Juli 2012 - 17:11

Janco:

Zo afgaande op het verhaal en de foto's een heel mooi gebied om te bezoeken dus.. wel jammer van het overschot aan muggen en het gebrek aan krokodillen :). Waar gaat de reis morgen heen?

Groetjes Janco