Where the Magic Comes to Life - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Where the Magic Comes to Life - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Where the Magic Comes to Life

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

08 Juli 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Onze laatste vakantiedag in the U.S.A. is voor Disney. Een beetje terug naar ons kindzijn, maar dan wel op een relaxte manier. Geen geren om zoveel mogelijk attracties in één dag te doen (is ook geen doen met de huidige temperaturen), maar wel een beetje de lange rijen vermijden waar de wachttijden oplopen tot zo'n anderhalf uur. Eens per keer kan je gebruiken maken van de zogenoemde Fastpass waarbij je de rij kan omzeilen. Erg handig voor bepaalde attracties die je niet wilt missen.

De ingang van het park bereiken kost weinig moeite. Een tram brengt je naar de 'ticket boots' en vervolgens kan je kiezen uit de ferry of de monorail om je naar de overkant te brengen, naar de Magic Kingdom. En dan sta je er middenin, het maakt op Siemen nog de meeste indruk met al zijn onervarenheid in het Disneyparkwezen.

We besluiten te beginnen in Tomorrowland. Een interactieve show bij de Monsters, Inc. Laugh Floor en met Niek aan het stuur over de Tomorrowland Speedway. Kon toch niet de baan uit vliegen. Siemen mocht alleen in Space Mountain (dankzij de Fastpass een uur aan tijd gewonnen), Niek had nog genoeg aan haar ervaring van die in Parijs. Verder had je the Many Adventures of Winnie de Pooh in Fantasyland (toegegeven voor al voor een andere leeftijdsgroep, maar ach was wel erg leuk), de Haunted Mansion op Liberty Square, de Splash Mountain en Big Thunder Mountain Railroad in Frontierland (voor wat snelheid en het vrije val gevoel) en de Jungle Cruise in Adventureland (met een wat aparte gids die ons niet kon garanderen dat we de jungle zouden overleven). Om bij een attractie aan te komen, moet je alleen soms wel talloze grote groepen geïmporteerde jongeren uit Zuid-Amerika ontwijken. Duidelijk te herkennen aan de uniformiteit in shirtjes.

Ons Disney World-avontuur eindigt in Main Street. Terwijl het donker wordt en eindeloze lichtslangen het park verlichten, vinden we mooie 'front row seats' voor Disney's Electrical Parade. Een must-see als je ooit naar een Disneypark gaat. Het licht gaat uit en gedurende een half uur hoef je alleen maar voor je uit te staren naar de betoverende met gekleurde lichtjes versierde praalwagens. Toch wel een magisch einde voor een geweldige vakantie.

• 09 Juli 2012 - 06:56

Pap En Mam:

Een mooi slot van jullie rondreis. En nu weer op naar een lange zit naar huis. Goede vlucht en tot morgen. Liefs ons