Sanibel Island - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Sanibel Island - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Sanibel Island

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Bonita Springs

Vandaag proberen we de muggen wat te ontwijken en dus gaan we naar Sanibel island, een klein eiland dichtbij de kust in de Golf van Mexico.

Het eiland heeft twee bijzondere kanten. Aan de ene kant heb je het mangrovebos, waar zich ook het JN (Ding) Darling Wildlife Refuge bevindt. We besluiten te voet de Indigo trail te volgen. Een grindpad met aan weerszijden bomen en water. De waarschuwingsborden voor alligators maken je wel wat nerveus, vooral omdat het moeilijk te zien is of er zich één achter de bosjes verschuilt, wachtend op een lekker hapjes. Ondanks wat geritsel konden we echter niet één ontdekken. Achteraf was het echter wel duidelijk waarom we weinig andere wandelaars tegenkwamen. Je moet wel gek zijn om bijna 9 km te gaan lopen terwijl het zo'n 35 graden is. De manatees (zeekoeien) die we bij de Observation tower konden bewonderen, waren gelukkig de tocht waard. We liepen via het grote pad terug, dat viel toch wat tegen zonder schaduw en we werden dan ook meelijwekkend aangekeken door de Amerikanen met hun airco auto's. Gelukkig zijn wij wel een loopje gewend.

Even wat aanvullen met water en een bakje ijs, om de andere kant van Sanibel te bekijken. Het strand. Ideaal ingericht voor de enthousiaste schelpenzoeker. We konden er zelf ook wat mooie tussen vinden, waarschijnlijk mogen ze alleen niet mee over de grens. Inmiddels kwam het onweer er alweer aan dus tijd om het eiland te verlaten terwijl de straten weer volliepen door de Moessonregen.

Voor de avond eerst nog maar even langs de Wallmart. Waren we nog niet eens geweest, hoort er toch een beetje bij. Was alleen erg moeilijk om onze kassajuffrouw ervan te overtuigen dat we toch echt ouder zijn dan 21. Zelfs ons paspoort en rijbewijs werd niet vertrouwd totdat de manager er bij kwam en ons goedkeurde. Goh, wat zien wij er jong uit :)

• 06 Juli 2012 - 00:34

Annika :

Morgen op naar Orlando..

• 06 Juli 2012 - 06:59

Pap En Mam:

Jullie hebben dus een verjongingskuur ondergaan in Florida. Gelukkig mogen ze in de USA al op jonge leeftijd autorijden anders worden jullie ook nog van de weg gehaald :). Goede reis naar Orlando.

Verslag uit: Verenigde Staten, Bonita Springs

Terug in Orlando

05 Juli 2012

Sanibel Island
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012