Out and About in Key-West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Out and About in Key-West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Out and About in Key-West

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, Key West

Bloody Hot Day. Maar goed je bent op vakantie en je wilt wat zien, dus na een aantal kopjes koffie en onze eerste cheesecake in Amerika vertrokken richting het centrum van Key West.

Te beginnen bij Duval Street, het hart van Key West. Hoewel de straat een rare mix is van kleurrijke bars, tacky T-shirt shops en duizend-in-een-dozijn boetiekjes en kunstgalerietjes, is de sfeer die er hangt gezellig en relaxed.

We lopen eerst Duval street uit naar het zuiden voor een bezoekje aan het Southernmost point, een rood-zwarte boei die aangeeft waar het meest zuidelijke punt van the U.S.A. ligt. Zo ongeveer, want het daadwerkelijke punt ligt off-limits in the marinebasis. In ieder geval genoeg reden voor iedereen om ermee op de foto te gaan dus Siemen: smile :)
(The Southernmost hotel, beach, house, mostsouthernmost house enz. lieten we maar voor wat ze waren..)

Een klein eindje terug was ons volgende attractie: the Key West Butterfy & Nature Conservatory. Hoewel klein, was het heerlijk rond te lopen in de 'magische' tuin waarin zo'n 1800 vlinders geïmporteerd vanuit de gehele wereld rondfladderden. Erg fotogeniek, maar ze wouden helaas niet stilzitten.

Inmiddels was de temperatuur 'up & rising' en de schaduw ver te zoeken dus werd het tijd voor een koel biertje op het terras nadat we Duval street weer helemaal richting het noorden waren afgelopen. Gezien de tijd werd het dan ook maar tijd voor een late lunch (of early dinner) en daarnaast werden we ook goed voorzien van water om het niveau weer wat op peil te brengen. Was ook wel nodig en dus werden we om de tien minuten met heerlijk koud water uit de kan bijgevuld. Ideaal, zouden ze in Nederland ook moeten doen. Tijdens de zonnige dagen :)

Terug bij onze Inn eerst maar wat ontspannen op onze patio. Al voelt het soms een beetje als een etalage wanneer de Amerikaanse gasten langslopen. Er staan stoelen, er is schaduw, maar blijkbaar zit verder iedereen binnen bij de airco of aan het zwembad. We zullen wel raar zijn..

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Terug in Orlando

05 Juli 2012

Sanibel Island
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012