Een wereld van verschil - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

28 Juni 2012 | Verenigde Staten, Miami Beach

Van een klein stadje in het noorden van Florida naar de grote stad in het zuiden. Zodra je de natuur plaats ziet maken voor beton weet je al genoeg, de rust is hier ver te zoeken. Getoeter om je heen terwijl de skyline opdoemt, ineens is alles hoogbouw. Ons hotel gelukkig nog vrij snel gevonden, dus koffers eruit, terwijl onze SUV voor ons wordt weggezet. Valet-parking heet dat; je auto op oproepbasis.

Ook op onze kamer merken we dat alles wat krapper is. Maar gelukkig wel koel, want buiten brand de zon.

Na de eerste indrukken te hebben verwerkt maar even een loopje over de Ocean Drive, de bekendste straat van Miami Beach. Vanaf ons terrasje bij een Ierse pub kregen we hier een goed beeld van.. palmbomen, dure auto's (waarvan sommige gewoon rondjes rijden voor de show) en natuurlijk de typische 'mooie' mensen. Maar je struikelt er niet over zoals in series en die rolschaatsmeisjes heb ik ook maar weinig gezien.

De rest van Miami Beach verkennen moest voornamelijk in de schaduw, totdat het ook daar geen uithouden meer was en het weer tijd werd voor de airco van onze hotelkamer.

• 29 Juni 2012 - 17:07

Janco:

De lange reis al achter de rug dus. De foto's doen me inderdaad erg denken aan de afleveringen van Burn Notice. De oceaan al geprobeerd? Geniet van jullie tijd daar! Groetjes van Aagje en mij

• 29 Juni 2012 - 19:27

Heit,Mem,Nynke:

Kunnen jullie het daar nog wat uithouden met die hoge temperaturen?
    Bij ons gisteren ook zomerse temp.
    Dus een heel verschil tussen het ,,platteland,, en de stad .En al kennis gemaakt met Miami vice?

Gr heit,mem en nynke

• 30 Juni 2012 - 04:25

Annika :

Het is behoorlijk warm, over de 30 graden dagelijks. Ook 's nachts koelt het nauwelijks af. Gelukkig hebben we airco. Nog niet gezwommen, maar dat gaat de komende dagen in de Keys wel komen. Morgen verlaten we de drukte van de stad weer voor een meer relaxte sfeer. Het is ongeveer 3,5 rijden van Miami Beach naar Key West.

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Terug in Orlando

05 Juli 2012

Sanibel Island
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012