St. Augustine - The Nation's Oldest City - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu St. Augustine - The Nation's Oldest City - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

St. Augustine - The Nation's Oldest City

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

27 Juni 2012 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan St. Augustine, een klein stukje rijden vanaf ons hotel in St. Augustine Beach. Vanmiddag eerst even naar de Premium Outlets, Annika had nog een zonnebril nodig en voor $45 is ze een Ralph Lauren zonnebril rijker ;). Na een broodje bij de Subway onderweg doorgereden naar de stad. Annika heeft vandaag haar eerste mijlen gemaakt op de Amerikaanse wegen, het went snel hier.

St. Augustine is de oudste nog bewoonde plaats van de VS. De Spanjaarden hebben de stad gesticht in 1565. Onder andere een oud fort, Castillo de San Marcos, herinnert daar nog aan. We hebben een tour over het fort gemaakt en onder andere gezien hoe men destijds het fort bemande. Het fort is oorspronkelijk door de Spanjaarden gebouwd om aanvallen van de Britten te weerstaan.

De oude binnenstad bestaat vooral uit een aantal oude smalle straatjes gevuld met koloniale houten huizen met mooie veranda's en bomen getooid in Spaans mos. Het deed ons denken aan het openlucht museum. In de huizen zitten voornamelijk souvenirshops met koloniale en lokale producten. Het was in ieder geval een drukte van belang en gezellig om doorheen te lopen. Onze tassen zijn dus weer gevuld ;)

In de loop van de middag kwam de zon er bij (die hebben we dus voor het eerst gezien) en het is inmiddels behoorlijk warm. Gelukkig brengt de wind wat verkoeling. Voordat we zijn gaan eten bij de Outback (dat beviel erg goed) hebben we nog even gewandeld langs het strand tegenover het hotel.

Morgen vroeg op, want dan gaan we naar Miami. Een vijf uren durende rit waar we de hele dag voor uit trekken, want onderweg vast weer genoeg te zien!

• 28 Juni 2012 - 08:53

Mam:

Zo te horen was St. Augustine de moeite van een bezoek zeker waard. Succes met jullie lange reis naar Miami straks.
    Gr. Vanuit Elburg

• 28 Juni 2012 - 09:20

Suzan Schreuders:

Heel leuk om op deze manier alles een beetje te volgen! Veel plezier nog!!!

• 28 Juni 2012 - 18:45

Karen:

Goed om te lezen dat jullie het naar de zin hebben! Al stiekem een beetje americofiel? :) Veel plezier op weg naar Miami en natuurlijk IN Miami!
    Groetjesssss!

Terug in Orlando

05 Juli 2012

Sanibel Island
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012