Savannah Road Trip - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Savannah Road Trip - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Savannah Road Trip

Door: aens

Blijf op de hoogte en volg Annika

26 Juni 2012 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Voor het echte 'southern' gevoel maakten we vandaag een uitstapje naar de staat Georgia. Al met al nog een behoorlijk eind rijden naar ons uiteindelijke doel, Savannah. Een bijzondere mooie stad gekenmerkt door de vele met mos bedekte eikenbomen die langs de straten en op elk van de vele pleintjes in grote getalen zijn te vinden. Daarnaast heb je de enorme huizen met van die prachtige veranda's waar je jezelf op je oude dag al in een schommelstoeltje ziet zitten.

Met nog een bliksembezoek aan de Wormsloe plantation keerden we terug naar St Augustine. Er was slecht weer op komst, tropische storm Debby komt eraan :S.. en gezien het risico dat de I-95 aardig kon gaan onderlopen, leek het wel zo verstandig hotelwaarts te gaan. Blijkt nogal ongekend voor deze tijd van het jaar, laat staan regen in deze hoeveelheid. Typisch, wij gaan ook een keer naar Florida..

Vlakbij ons hotel nog even gestopt voor een Outback diner, en het kan dus gelukkig ook wat relaxter. Al stonden we alsnog met een goed uur weer buiten in de regen.

• 27 Juni 2012 - 06:17

Pap En Mam:

Genoeg te beleven dus maar een rustig diner zit er niet echt in zo te horen. We zagen net dat tropische storm Debby voor flinke problemen zorgt in Florida. Ondervinden jullie er nog last van?
    Liefs ons

• 27 Juni 2012 - 06:29

Heit:

Hoe gaat het jullie met het autorijden in de States. En zijn jullie al gewent aan het rijden met een automaat.
    Werk het navigeren goed?
    Ja het eten gaat inderdaad heel snel, snelle bediening ,eten en weer op straat,maar meestal wel goed.

Groetjes Heit en Mem

• 27 Juni 2012 - 12:21

Sieta :

He Siemen en Annika,
    wat leuk om jullie zo te volgen! Al veel indrukken gehad zie ik wel, en nu nog wat mooier weer erbij.... Lijkt volgens de voorspellingen gelukkig wat beter.
    Heel veel plezier daar, geniet er maar van!!

Groeten, Sieta, Sikke & de rest

• 27 Juni 2012 - 13:11

Annika :

Het lijkt erop dat vandaag de laatste wat mindere dag wordt. Vanaf morgen meer zon. Debby is afgezwakt tot een tropische depressie en de kern heeft vanochtend Fla. verlaten. Wel hebben we erg veel regen gehad, vooral gisteravond. Tijdens onze trip naar Savannah reden we door Jacksonville, daar heeft het urenlang gehoosd. Het was dus voornamelijk onderweg oppassen. De meeste overlast zat echter ten noorden van ons.

Het rijden gaat hier prima. Even wennen aan de automaat (het linkerpedaal is geen koppeling;). En de verkeersregels, hier wordt trouwens een stuk rustiger gereden dan in NL! Inmiddels al meer dan 500 mijl gereden in onze 4x4! (Ook al twee keer getankt trouwens..., maar voor omgerekend 30 euro een tank vol).

Vandaag een dagje naar St. Augustine (in de buurt dus).

Grts
    Siemen en Annika

• 27 Juni 2012 - 16:16

Janco:

Zo te lezen volop (zuidelijke) Amerikaanse invloeden aan het opdoen. Aan welke verkeersregels moeten jullie erg wennen? Hoe was het in St, Augustine?
    Gelukkig maar dat het qua weer meevalt, de beelden op het nieuws vanochtend waren niet zo goed.. grote delen van onder water. Heel veel plezier en voor nu een fijne middag en avond nog, liefs

• 28 Juni 2012 - 01:18

Annika :

Inderdaad volop zuidelijke invloeden. Morgen gaan we weliswaar naar het zuiden, maar de echter 'Southern' invloeden laten we dan achter ons. Miami is toch meer Latijns Amerikaans.

Mensen rijden hier een stuk rustiger. Belangrijkste verschillen zijn wel dat de stoplichten aan de overkant van de kruising staan (op tijd stoppen dus!), bij kruising zonder stoplichten gaat diegene die het eerst komt eerst, rechts inhalen mag en vaak rechtsaf vrij bij een rood licht. Maar dat gewent allemaal wel.

Vandaag eindelijk zon gehad!