Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Seattle

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

11 September 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Zondag 10 sept
Een stressvol begin van de reis. Alles lijkt stil te staan terwijl de tijd verstrijkt. Eerst de rij voor het inchecken, maar we waren er vroeg dus was alleen het wachten vervelend. Toen het vliegtuig. Dat was minder. Een half uur wachten voorbij en we reden naar de startbaan. Na een kwartier konden we weer terug naar de standplaats, technisch mankement. Een half uur later was het probleem gevonden en opgelost en konden we het nogmaals proberen. Helaas voor ons kon het vliegtuig de verloren tijd niet meer inhalen en toen we ook nog eens tien minuten moesten cirkelen boven Londen was onze vogel gevlogen.

De middagvlucht werd het dus, oftewel eerst nog vijf uur ronddolen op Heatrow. Dat houdt in: (window)shoppen, Engels ontbijt in de pub, lopen door de ondergrondse tunnels, zitten en lezen. Tot je we weer verder mag, om nog eens tien uur te zitten. Maar dan gelukkig met een doel.

Daarna werd het gelukkig makkelijker. Snel door security en customs en Welcome to America. Alles verder weigeren aan extra opties bij de Car rental en dan de mooiste uitkiezen om in weg te rijden. Twintig minuutjes later waren we bij het hotel. Sleutels afgeven aan de Valet. Dag auto en inchecken maar. Ze hadden een mooie hoekkamer op de 11e verdieping overgelaten omdat iedereen een bureautje wou, dus perfect. Prachtig uitzicht bij onze in room dining van een fruit&kaasplateau met een biertje. Goede dagafsluiting en dan maar slapen, we hebben nog wat in te halen.

Maandag 11 sept
Seattle in een dag. Eerst naar de public market om kraampjes te kijken, inclusief het beroemde visgooien en een ontbijtje. Daarna een ritje met de monorail naar Seattle Center voor een bezoek aan de Space Needle en de Chihuly Glass & Garden. Kort loopje naar Olympic Sculpture Park om even te genieten van de zon. Door naar Lake Union voor een rondvaarttochtje langs de houseboats gevolgd door uitzicht op Mount Rainier vanaf Lake Washington. Even shoppen in de biologische Whole Foods Market waar we toch weer ons paspoort moesten laten zien voor een wijntje (oh my god, these are so great and colorful ;). En dan via het hotel op naar de avondmaaltijd. Maar eens zien hoe snel we dit keer weer buiten staan.

• 12 September 2017 - 13:27

Tineke:

Veel gedaan en gezien op jullie dagje Seattle.

Liefs ons

• 14 September 2017 - 10:24

Tineke:

Lieve Dienen en Annika

Dat een vervelende start van jullie reis.
    Nu maar lekker genieten.
    Een hel fijne vakantie.