Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Annika - WaarBenJij.nu Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Annika - WaarBenJij.nu

Varanasi

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

04 Februari 2014 | India, Benares

Vandaag vroeg op zodat we met zonsopgang op een bootje op de Ganges konden zitten. We werden met onze gids in de buurt van een nog van de bekendste ghats afgezet, de Dasaswamedh ghat. Onderweg kregen een nog een klein kopje chai thee aangeboden (in een kleien bakje - voor eenmalig gebruik).

Bij de ghat konden we gelijk in een roeibootje stappen en begonnen we onze tocht over de bekende (en beruchte) rivier. Ondanks de verhalen is het water echter bijzonder helder en vrijwel geurloos. En hoe rustig is deze stad op de ochtend met alleen het geluid van peddels, wassende mensen en een enkele motor(boot).

We hadden bovendien geluk. De mist van de afgelopen dagen was eindelijk opgetrokken, waardoor we de zonsopgang goed konden bewonderen. Volgens onze gids krijg je die kans maar een keer per twee maanden. Bijzonder dus en goed voor mooie foto's.

Terug op de kade liepen we door de smalle straatjes van het oude Varanasi (en via de gouden tempel, die alleen van een afstand bekeken kon worden) terug naar de auto die ons weer veilig naar het hotel bracht.

Verder vandaag wat relaxen in de Bluu lounge met als afsluiting een diner van 'gosht' en 'macchi'. Het valt ons hierbij toch op dat ze ietwat te veel personeel hebben rondlopen die om je heen cirkelen totdat je een vork neerlegt. Dan kunnen ze weer opscheppen of opruimen. Aardig bedoeld maar iets te enthousiast.

's Avonds werden we nog getrakteerd op meerdere optochten die met veel geluid langs het hotel kwamen. Huwelijksceremonies. Met dans, lichtjes en tl-buizen.

• 04 Februari 2014 - 20:51

Mam:

Een mooie dag dus. Ben nog wel benieuwd wat jullie nu gegeten hebben. Ga het nog even googlen. Goede reis morgen

• 05 Februari 2014 - 08:02

Annika :

Foto's duurden even :)

• 07 Februari 2014 - 09:52

T. Ineke:

goede morgen het is 10u en regenachtig.Maar jullie zijn in een warm klimaat en zien en beleven veel.
    veel liefs en pas goed op elkaar en ik hoop dat het ook vandaag weer een prachtige dag wordt.
    DOEI

Kochi

11 Februari 2014

Van Allepey naar Kochi
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012