Old Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Annika - WaarBenJij.nu Old Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Annika - WaarBenJij.nu

Old Delhi

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

29 Januari 2014 | India, New Delhi

Na een goed ontbijt met heerlijke broodpakora's gevolgd door wat oponthoud ivm enige miscommunicatie van de reisorganisatie met de chauffeur vonden we de startplek van de Salaam Balaak Citywalk. De gids leidde ons (en twee chinezen) rond door de steegjes van oud Delhi en vertelde over het leven op straat. Ooit leefde hij daar ook en als gids bij dit fonds kan hij zich nu voor andere straatkinderen inzetten.

Via een recycleplek liepen we naar het contacthuis, waar ze medische zorg verlenen en onderwijs geven (met op vrijdag een filmavond). We sloten de wandeling af in een opvangtehuis voor jongens, waar we even kennis konden maken met de kinderen middels een korte voorstelronde gevolgd door dansen op muziek. Mooi om te zien, met zoveel energie en blijdschap. En hoewel aanhankelijk, waren ze erg beleefd. Mocht zelfs mn naam (met land) in een aantal verzamelboekjes zetten. Daarna kregen we nog een aantal persoonlijke verhalen te horen en gaven we graag een bijdrage aan het fonds.

We hadden daarna genoeg tijd over, dus besloten we te gaan shoppen. Onze chauffeur wist wel een goede bazaar en hoewel het even rijden was, was deze inderdaad de moeite waard. Weet werden binnen gelijk met egards ontvangen (waarschijnlijk omdat we ons geld toch wel gingen uitgeven) en vroeg waar we interesse in hadden. Het woord pashmina kwam als eerste in me op dus volgde daarna een sessie waarin we alle stoffen mochten voelen (enigszins prijsverschil aanwezig) en daarna overgingen op de dessins. Ik kon het niet nalaten er een paar uit te kiezen. Toen gingen we voor een shirt voor Siemen, veel armbanden (waarvoor de hele kast werd leeggetrokken om me genoeg keus te geven), wat versierde olifantjes en thee. We konden ook nog een handgeweven Kashmir tapijt kopen (een goede investering die maar liefst 350 jaar meegaat), maar besloten na de uitgebreide uitleg van de verkoper (inclusief demonstratie) toch maar van niet :)..

Terug in het hotel was er gelegenheid voor een beetje rust en een spelletjes met veel thee om onze keeltjes te verzachten.

Het diner bestond uit soep gevolgd door een aardappelcurry en een dal met roti en naan. We kozen bij de soep voor mildly spicy, maar als dit mildly is vraag ik me af of spicy deze reis nog haalbaar wordt.

• 29 Januari 2014 - 18:40

Papa En Mama:

Dus vandaag cultuur en ook maatschappelijk bewustzijn.
    Morgen op reis naar de volgende locatie?
    Liefs ons

• 29 Januari 2014 - 19:18

Heit En Mem Sjoerd En Nynke:

Wat leuk weer om jullie reisverhalen te lezen. En de foto,s erbij , super !
    Heel bijzonder jullie bezoek aan het contacthuis. Morgen een goede reis naar Jaipur
    Tot horens, groetjes heit,mem sjoerd en nynke