Van Bend naar Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Van Bend naar Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Van Bend naar Portland

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

20 September 2017 | Verenigde Staten, Portland

Update van de laatste twee dagen:
Gisteren bezoek gebracht aan de Painted Hills Unit van de John Day Fossil Beds, zo'n 140 km ten oosten van Bend. Een eindje rijden maar zeker de moeite waard. Een prachtig gezicht, de kleurrijke geërodeerde heuvels waar over de jaren heen vele fossiele vondsten zijn gedaan, sommige zelfs 44 miljoen oud.

Daarna reden we naar het westen van Bend. De bedoeling was om een stuk van McKenzie Pass te rijden en daarbij een bezoek te brengen aan de Dee Wright Observatory (een uitzichtpunt opgebouwd uit lavastenen). Helaas kwamen we al snel een wegversperring tegen. Extreme danger, wildfire. De afgelopen tijd heeft het (met uitzondering van vandaag ;) maar weinig geregend in dit deel van Oregon en door de droogte krijgen ze de branden niet voldoende onder controle. We zien de afgelopen dagen veel zwarte (aangetaste) bomen als gevolg, hopelijk kan een deel nog herstellen.

Vervolgens teruggereden via Sisters. In bepaalde opzichten lijkend op het stadje Jacksonville waar we eerder waren. Alleen dan met wat minder charme en een hoger pretparkgehalte.

Vandaag reden we (op gang geholpen door wat koffie van de Brewed Awakenings) naar onze laatste bestemming: Portland met twee stops onderweg. Eerst de Peter Skene Ogden Scenic View, een 300 voet diepe rivierkloof waarover drie bruggen liggen. Daarna reden we via het droge wildwest landschap van Oregon naar de sneeuw bij de Timberline-Lodge op Mount Hood. Een oude rustieke lodge en National Historic Landmark o.a. bekend als filmlocatie van de Shining. Zijn Jack niet tegengekomen ;)

De rit verder naar Portland werd snel minder toen het steeds harder ging regenen. Als in: stromende, wegoverspoelende stortregen. Gelukkig hebben we onze grote auto en Siemen als chauffeur om ons veilig naar het hotel te brengen. Om daar rustig een plan te maken voor de komende drie dagen. Nog genoeg te doen.

• 21 September 2017 - 10:07

Heit:

Wat een prachtige omgeving,veel wisselende landschappen.Ook veel jaargetijden in deze 2 weken,zomer ,winter,,herfst.
    Ik zie dat jullie je prima vermaken,ook met hulp van de SUV.
    Veel pleaser nog de komende dagen.
    Gr M&H

• 21 September 2017 - 12:44

Erica Van Baalen:

Hoi Luitjes,
    Ik geniet ook een beetje mee.
    Prachtige foto's!!!!
    Geniet er maar van.
    Groetjes Erica

• 21 September 2017 - 15:17

Tineke:

Schitterende foto's. Leuke auto maar misschien wat groot voor binnenstad hier