Van Medford tot Bend - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu Van Medford tot Bend - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Annika - WaarBenJij.nu

Van Medford tot Bend

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

18 September 2017 | Verenigde Staten, Bend

In de afgelopen twee dagen is er weer genoeg gebeurd. Gisteren verlieten we de kust en reden we het binnenland in naar Medford, waar bergen worden afgewisseld door landbouwgrond en wijngaarden. Een korte rit, dus we waren er mooi op tijd. Eerst even gestopt bij de luchthaven want onze auto blijft kuren houden met de druk in een van de banden. Een uurtje later mochten we terugkomen voor het oordeel, dus eerst maar even inchecken. We waren eigenlijk wat te vroeg, maar door de problemen met onze auto konden ze toch een kamer voor ons regelen. Wel zo fijn zodat we onze koffers hier vast konden stallen. Terug bij het vliegveld stond een nieuwe auto op ons te wachten. Een slagje groter dat wel. Van midsize naar een echte terreinwagen. Hier kunnen we wel een berg mee oprijden.

Daarna nog even de omgeving verkend en een bezoekje gebracht aan Jacksonville, een historische stadje net onder Medford. Erg leuke winkeltjes, vriendelijke mensen en een gezellige saloon om even een drankje te nuttigen. 's Avonds lekker tapas gegeten in het centrum van Medford.

Vandaag weer een prachtige roadtrip: van Medford naar Bend via Crater Lake. Aan het begin van de rit eerst nog even gestopt bij Mill Creek/Prospect voor een korte hike naar de Rogue River. Daarna een lange weg omhoog naar Crater Lake terwijl we de temperatuur zagen dalen tot een paar graden boven het vriespunt. En dan vertellen ze ons bij het hokje bij de zuidingang dat 'It's completely fogged up.' Oftewel draai maar weer om. Maar we zijn niet voor niets eigenwijze Hollanders dus gewoon doorrijden. We moeten die kant toch op en wie weet zien we toch nog wat. Via de East Rim Drive rijden we langs het meer en krijgen we op sommige uitzichtpunten zowaar zicht op wat randjes water. De bewolking trekt in de hoogte echter steeds verder dicht en als je uitstapt wordt je daarnaast gezandstraalt door een koude westenwind. Met een temperatuur van 30 Fahrenheit, oftewel -1.11 graden, duik je dan snel de auto weer in. Onze fourwheeldrive voelt zich hier echter prima en houdt ons goed op de weg, al moeten we af en toe wel stapvoets rijden als het zicht zich beperkt tot een paar meter en de afgrond zich naast je bevindt. Helemaal veilig hoor, maar je bent je er wel bewust van.

En dan gaat het ook nog eens sneeuwen waardoor je helemaal zin krijgt om bij een haardvuur te gaan zitten. Gelukkig dalen we snel en eenmaal beneden is het nog ruim twee uurtjes tot Bend. Onze een na laatste stop van deze reis.

• 19 September 2017 - 09:30

T Ineke:

leuk hoor om jullie belevenissen te lezen.
    hier schijnt de zon en hopelijk worden de regenbuien minder.
    zaterdag was een gedeelte van de vloerbedekking in de schuur nat
    ik was weg geweest maar er schijnt een stortbui geweest te zijn en de regen is onder de deur door gegaan
    nou ook vandaag weer een mooie dag toegewenst. maar doe voorzichtig hoor.
    lfs en gr t ineke