Van Allepey naar Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Annika - WaarBenJij.nu Van Allepey naar Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Annika - WaarBenJij.nu

Van Allepey naar Kochi

Door: Siemen

Blijf op de hoogte en volg Annika

11 Februari 2014 | India, Kochi

Na een avondje relaxen op onze veranda en uit eten te zijn geweest in de 'Spice Garden', zaten we gisteren om 7.45 uur weer klaar voor het ontbijt. Wederom met huisgebrouwen koffie. Half negen werden we opgehaald voor een vier uur durende rit naar Allepey. De rit ging door de met theeplantages bedekte heuvels naar de backwaters van Kerala. In deze zoetwater-lagunes wachtte onze houseboat met crew op ons. Een comfortabele boot, met loungebank op het dek, airco (alleen 's avonds), eetkamer en maar liefst 3 slaapkamers lag al klaar voor ons. Voor ons tweeen misschien een beetje overdreven, maar hij zag er in ieder geval netjes uit. Gezien het variabele assortiment hadden we het veel minder kunnen treffen.

Na een bijzonder mooie tocht langs palmbomen, rijstvelden, dorpjes en vissersboten legden we aan voor de avond en nacht. We werden verder ruimschoots voorzien van eten (ter plekke klaargemaakt), o.a. dhal, kipcurry, vers gevangen garnalen in beslag en banana fritters. Een perfecte manier om mijn 31ste verjaardag te vieren. Na een goede nacht en koude douche (geen warm water helaas) stond het ontbijt om 8 uur klaar.

Tegen 9 uur legden we weer aan en onze chauffeur bracht ons naar Kochi, waar we de komende twee nachten verblijven.

Na inchecken in ons hotel Gama Heritage (een voormalig kostschool) een wandeling gemaakt door fort Cochin. Bloedheet, vochtig en een beetje rommelig. Maar in elk geval de highlights van dit deel even bekeken: the Dutch cemetery, de Chinese visnetten en St. Francis Church. Nu even afkoelen op onze kamer, voordat we vanavond de lokale viscurry gaan proberen.

• 11 Februari 2014 - 22:24

Sieta:

Hé Siemen en Annika
    In dei te let mar dat mei de pret net drukke: noch fan herte lokwinske mei dyn 31e ferjierdei!
    Wol bysunder om dit sa te fieren op in boot mei personiel....

He doei, genietsje der fierder fan

Gr Sikke Sieta & bêrn

Kochi

11 Februari 2014

Van Allepey naar Kochi
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012