Periyar - Reisverslag uit Kumily, India van Annika - WaarBenJij.nu Periyar - Reisverslag uit Kumily, India van Annika - WaarBenJij.nu

Periyar

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

09 Februari 2014 | India, Kumily

Gisteren hebben we onze reis vervolgd naar Periyar/Thekkady. Op weg hierheen zagen we geleidelijk het landschap veranderen. Van stad, naar hutjes, naar natuur. Uitgestrekte velden met palmbomen, suikerriet en diverse soorten fruit (o.a. druiven en papaya's). Bij Kerala gaan we het bos en wat de hoogte in. Wat koeler, maar zeker niet koud.

Ons verblijf is een homestay, iets tussen een B&B en pension in. Eenvoudig, maar schoon en een zekere charme door de houten stoeltjes op de veranda (en een fijne hangstoel ;). Een mooie plek om van de zon te genieten. Alleen jammer dat ze voor ons een nieuw hotel aan het bouwen zijn.

In het dorpje regelden we wat drinken en snacks, 's avonds genoten we van een diner bij kaarslicht in een lokaal restaurant. Heerlijke butter chicken massala en aloo gobi met paratha en rijst. Misschien vanavond maar weer hierheen.

Vandaag was het echter eerst weer vroeg opstaan. Gelukkig zo'n beetje de laatste keer, want ochtendmensen zullen we nooit worden. Kwart voor zeven werden we opgepikt voor onze boottocht door de Periyar Wildlife Sanctuary. Erg mooi door de mist en de opkomende zon, maar het voelde toch wat als een seniorencruise. Een beetje suf. Helaas waren de dieren ook ver te zoeken. Gelukkig hebben we nog wat bizons, herten, everzwijnen en (ijs)vogels kunnen spotten. Het was in ieder geval rustgevend, met het ochtendzonnetje op ons gezicht, terwijl we het groene landschap langzaam aan ons voorbij zagen trekken.

Na een ontbijt in ons pension (waar we ook even ervaringen uitwisselden met een aardige Engelse dame) gingen we op weg naar een 'spice garden'. Een plantage waar we o.a. kardemom, peper, koffie en kruidnagel zagen groeien (en mochten proeven). Ook was er rubberboom, een cacaoboom en van een andere konden we kaneel afschrapen.

Daarna, geïnspireerd door alle geuren, wat inkopen gedaan in een spiceshop. Om thuis ook een beetje in de buurt te komen van het eten dat we hier proeven.

• 09 Februari 2014 - 12:38

Mam:

Ziet er erg mooi uit. Ik neem aan dat op een van de foto's koffiebonen te zien waren. Smaakt de koffie ook een beetje?
    Liefs vanuit een regenachtig Elburg

• 09 Februari 2014 - 13:04

Nynke:

Wat geweldig die 'spice garden'! Eens wat anders dan de potjes en zakjes uit de supermarkt. Geniet'ze nog!

Groetjes (:

• 10 Februari 2014 - 09:03

Jelle Reijenga:

Hi Siemen en Annika,

Ziet er nog steeds super uit! Vooral de foto's zijn super..

Siemen: van Harte Gefeliciteerd! Ben benieuwd wat je voor je verjaardag gaat eten ;)

Groet Jelle

• 10 Februari 2014 - 12:51

Irene En Wendy:

Hoi Siemen,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Dat wordt extra spicy chicken vannacht!
    En op die ene foto ben je net Koen Wauters vinden wij.

Groetjes uit het grijze Wageningen

• 10 Februari 2014 - 20:12

Tineke:

Hallo Siemen en Annika

Leuk om jullie zo te volgen. Prachtige foto,s.
    Geniet er maar van.

En Siemen....... Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!

Gr Pieter en Tineke