Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Annika - WaarBenJij.nu Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Annika - WaarBenJij.nu

Madurai

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

07 Februari 2014 | India, Madurai

Dagje madurai. Om negen uur was het alweer 21 graden dus de hoogste tijd om wat te gaan zien voordat we wegbranden. Eerste stop was het Tirumalai nayak paleis. Ooit verwoest, maar weer indrukwekkend herbouwd. Het is duidelijk dat vele culturen hierop invloed hebben uitgeoefend. Indiaas, Chinees, Italiaans. Ergens een beetje een samengeraapt zooitje, maar leuk om even rond te kijken

Daarna gingen we door naar het hoogtepunt van Madurai (en daarom ook strenge veiligheidscontrole), de Meenakshi tempels. De kleurrijke tempels van (kalk)steen bevatten verbazingwekkend veel uitgegraveerde beelden van goden, godinnen, en andere figuren. In totaal zijn er 12 zogenaamde gopurams, waarvan de hoogste van de torens 52m is.

Daarna werd het alweer te warm, want onze blote voeten konden de hete stenen in het tempelcomplex nauwelijks meer ontwijken. Dus even lunch in het hotel voordat we later op de middag aan onze fietsriksja tour begonnen. Het lijkt bijna zielig om zo'n iel oud mannetje ons gewicht aan te doen. Daarom ging het ook niet veel sneller dan lopen, maar we hadden wel de kans om onze ogen uit te kijken. En hij was vereerd om ons wat van zijn stad te laten zijn. De lokale markt (prachtige producten), een wasserij, een spinnerij en een metaalbewerker. Eerlijke ambachten, maar zichtbaar zwaar werk. Een bijzondere tocht.

• 08 Februari 2014 - 14:26

Sieta:

Hé siemen en annika,
    wat een prachtige omgeving daar, mooi beelden, veel pracht en praal in de tempels, maar waarschijnlijk ook wel een hele andere (arme) kant van indië. Heel bijzonder!!
    Leuk om zo te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Hier een "schril' contrast, het lijkt wel herfst. Vanavond opvoering van het toneel - dus sikke en annemiek - in aktie, zonder jullie erbij........wie weet volgende keer weer!!

Hé geniet er verder van, we horen tzt jullie verhalen wel

Hartelijke groet,

Kochi

11 Februari 2014

Van Allepey naar Kochi
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012