Agra - Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Annika - WaarBenJij.nu Agra - Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Annika - WaarBenJij.nu

Agra - Varanasi

Door: Annika

Blijf op de hoogte en volg Annika

03 Februari 2014 | India, Benares

Gisteren stapten we op de nachttrein van Agra naar Varanasi. Hij kwam een uurtje later aan dan gepland maar dat viel voor Indiase begrippen mee en met de hulp van ons contactpersoon was de 2AC coupé al snel gevonden. We deelden ons compartiment met een Indiase familie. Nadat we onze koffers goed hadden vastgeketend kon de reis beginnen.

Even later bood de man van de familie aan om hun eten met ons te delen. Na een licht diner van sandwiches hadden we nog wel wat ruimte over en bovendien zag het er allemaal erg goed uit. Homemade, vegetarisch en gezond. Na het maal ging al snel het licht uit. Een beetje brakke en soms koude nacht, maar toch konden we iets van rust pakken.

's Ochtends bleek echter dat ondertussen de vertraging weer wat was opgelopen. Lange stops en langzaam rijden (waarschijnlijk door de mist) had geleid tot zo'n 4 uur extra vertraging. Gelukkig werden we op het station vriendelijk opgewacht en waren er al snel in ons comfortabele hotel. Een wereld van verschil.

's Avonds een curry en Indiase pizza gegeten met voor het eerst een stukje kip. Ook wel weer eens lekker voor de afwisseling.

• 03 Februari 2014 - 19:15

T .ineke:

lieve annika en siemen

wat een super reis en wat hebben jullie al veel gezien zeg.
    leuk om zo mee te reizen;
    blijf jullie volgen en pas goed op jezelf zou je vader zeggen nieka;
    heel veel plezier lllllllllllllllllllllllllllllllllllllliefsssssssssssssssssssssssssssss t /ineke

• 03 Februari 2014 - 22:00

Hadewieg:

Enorm veel indrukken en ondanks de mist toch heel mooi. Lijkt me wel een beetje een cultuurschok. Geniet ervan.

• 04 Februari 2014 - 06:58

Annika :

De meeste indrukken zijn eigenlijk niet te beschrijven. Een land van grote tegenstellingen.

• 04 Februari 2014 - 15:47

Heit En Mem:

Hallo allebei

Wat ook weer bijzonder zo'n ontmoeting in de trein met een gastvrije Indiase familie
    Goede reis verder en veel plezier
    We genieten van jullie verhalen en foto's

leafs heit en mem

Kochi

11 Februari 2014

Van Allepey naar Kochi
Annika

Hoi! Welkom op onze reisblog. Lees hier alles over onze avonturen tijdens onze verre reizen! Natuurlijk mogen de foto's hierbij niet missen.. Wil je op de hoogte blijven, vul dan je e-mailadres in en ontvang een mail wanneer we weer een nieuw reisverslag hebben geplaatst. Siemen en Annika

Actief sinds 17 Juni 2012